Ramowy rozkład dnia przedszkola
600 – 700 |
Zabawy swobodne dzieci w kącikach zainteresowań, rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. |
700 – 815 |
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, służące realizacji pomysłów (zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe, zabawy dydaktyczne). Ćwiczenia poranne. |
815 – 830 | Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
830 – 900 | I śniadanie |
900 – 1115 | Zajęcia inspirowane przez nauczyciela rozwijające aktywność dzieci, realizowane w sali lub na powietrzu i zgodne z wybranym programem wychowania przedszkolnego. Zabawy swobodne i organizowane, w sali lub na powietrzu. Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, eksperymenty, spacery i wycieczki (w przypadku niesprzyjającej aury – zabawy swobodne, gry i zabawy ruchowe w salach. Zabawy ruchowe. |
115 – 1130 | Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
1130 – 1200 | II drugi posiłek (zupa + dodatki). |
1200 – 1230 | Rożne formy relaksacji – odpoczynek przy bajkach czytanych przez nauczycieli, słuchanie muzyki spokojnej, klasycznej. Dzieci z najmłodszej grupy odpoczywają na leżakach w godzinach 1200 – 1320 |
1230 – 1330 | Organizowane i inspirowane sytuacje edukacyjne sprzyjające dziecięcej aktywności. Zabawy swobodne dzieci. W zależności od potrzeb praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna, z dzieckiem zdolnym i mającym kłopoty. W zależności od potrzeb – obserwacja pedagogiczna. Czynności porządkowe w sali. |
1330 – 1350 | Czynności higieniczno-samoobsługowe, przygotowanie do posiłku. |
1350 – 1420 | III posiłek (drugie danie). |
1420 – 1430 | Czynności higieniczno-samoobsługowe wykonywane po posiłku. |
1430 – 1630 | Zabawy edukacyjne i wychowawcze: swobodne, inspirowane lub organizowane przez nauczyciela, kontakty okolicznościowe. Rozchodzenie się dzieci do domu. |
Realizacja podstawy programowej w godzinach od 7:00 -12:00
Lekcje religii (w grupie „Biedronki” i „Pszczółki” )oraz języka angielskiego (w każdej z grup) odbywają się w trakcie realizacji podstawy programowej wg. ustalonego w grupach harmonogramu.